måndag 28 december 2009

Live to win


Jag önskade mig Andreas Carlsson biografi "Live to win" i julklapp, och i går natt läste jag ut den.
Andreas är väl mest känd som medlem i Idol-juryn, och jag kände även till att han ingick i det världsberömda Cheironstallet på 90-talet, som låg bakom många stora hits med världsstjärnor som Back street boys, Celine Dion m fl.
I boken berättar han om sin uppväxt (han har bland annat jobbat många år som allt-i-allo på Såstaholm, där jag åt julbord häromveckan) och sin fantastiska karriär. Spännande och intressant läsning för en musikälskare som jag.
Roligast: Andreas står backstage på en Kiss-konsert när Gene Simmons stormar av scenen i sin sminkning och täckt med teaterblod. Han stannar till och säger "Not quite Roxette, but still OK?" Stor stor humor....

Inga kommentarer: