fredag 18 december 2009

Lycka är en snöhög

Dagens bästa: en halvtimmes lek i en gigantisk snöhög i det lokala centrumet medan vi väntade på pappas tåg och på att pizzorna skulle bli klara. Till all lycka dök kompisen Elin och hennes pappa upp, dubbel lycka!! Eftersom temperaturen låg på under minus tio stod det ganska snart klart vem av oss föräldrar som har som yrke att vara ute och vakta barn som leker - pappa Robin försvann snart iväg och uträttade ärenden medan jag höll ett öga på tjejerna. Vinterkängor, raggsockor, långkalsonger, dunjacka, fleecetröja, halsduk, mössa och varma vantar - han hade inget av det, jag hade allt. Rena polarproffset.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jo, det är man proffs på! Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...

Jag är nästan som du sa...

Så sant!

P sa...

Fast jag fryser även om jag klär mig.
Jag skulle behöva minst ett plagg i varje storlek om jag ska vara varm.
Small innerst och XXXL ytterst.
Som ett vandrande kors kan man säga.
Och i skostorlek skulle jag behöva minst 47 och fylla ut från 38 med sockor och varma sulor av nåt slag.
Ser ni mig framför er?? En sjukt fluffig människa!