lördag 19 december 2009

Note to self

I morgon är en annan dag, och då måste jag skriva mig en rejäl att-göra-lista. Ni vet, en sån som är så detaljerad att man kan pricka av varje moment man gör. Typ "ta ur gamla lakan", "lägg i nya lakan", "tvätta gamla lakan". Det är dags för en sån nu, tycker jag. Jag Vi har sjukt mycket att göra, men som tur är så har vi hela dagen på oss!

Några smakprov:
  • vattna blommor
  • damma
  • städa toaletter och badrum
  • städa tvättstuga
  • städa hall
  • packa upp tomtar
  • placera ut tomtar på ett smakfullt och juligt sätt
  • köpa gran
  • klä gran
osv...

Ja, ni hajar nog. Besparar er hela listan.

4 kommentarer:

Lena sa...

Jag får prestationsångest av allt du gör och som jag borde göra. Sitter i soffan istället. Men imorgon så...

Åsa sa...

Oj, oj... jag får ju ågren av din lista. Det finns mycket man borde göra men jag väljer en kopp kaffe och en film istället.

...och jag visst inte att du hade en egen blogg- trodde bara att du bloggade på jobbet. Kul!

Jag är nästan som du sa...

Hej Åsa, välkommen hit! Detsamma får jag väl säga.... rolig idé med receptkalender, verkar som att du har lite att ösa ur :) Kram!

P sa...

Vet du vad. Jag önskar att jag hade en sån lista som du.
På min lista står det bara snabbrenovering light, köpa julklappar 23:e och packa.