måndag 21 december 2009

Virrig

Det är inte så ofta jag känner mig tankspridd och virrig, men idag hände det. hanna och jag var på bvc och hon fick spruta nr. 2. Efteråt hade jag lovat henne att hon skulle få välja en leksak i leksaksaffären (ja, jag VET att det kanske inte är helt pk, men sån är jag). Vi parkerade i centrum, gjorde våra ärenden (leksak + Konsum), och när vi sen kom tillbaka till bilen hittade jag inte bilnyckeln. Den fanns inte i någon ficka, ingenstans. Jag minns att jag tänkte tanken "undrar om jag låste" när vi lämnade bilen, men det gör man ju alltid så jag kollade inte. Och nu var alltså nyckeln borta. Till på köpet stod en bil och blinkade och ville in på min plats, alltså ganska stressigt. Hanna sa att jag kanske hade tappat den i leksaksaffären, coh vi var just på väg att gå tillbaka dit, när jag kastade en blick in genom passagerardörren. Där i tändningslåset satt nyckeln. Jag hade alltså inte bara glömt att låsa utan även lämnat nyckeln i bilen. Smart, va?

3 kommentarer:

P sa...

Hahahahah!!!
Välkommen till DFK - De Förvirrades Klubb! Tur att bilen stod kvar, i julruschen å allt...

Jag är nästan som du sa...

mer tur än jag förtjänar, nästan...

Jenny sa...

Kunde varit jag...