söndag 10 januari 2010

jag kan inte sluta

Sen vi var på tippen i förmiddags har jag kommit in i ett stim. Jag kan inte sluta slänga saker. Gamla kläder, sunkiga gamla kuddar, leksaker, allt som kommer i min väg slänger jag. Så skönt!

Än så länge har det skett ganska så planlöst, men allt handlar om att vi måste frigöra utrymme, eftersom vi vill försöka organisera om rätt mycket här hemma. Ett stort skåp som svalt mycket "skräp" ska ut, och vi har redan tömt underdelen som innehöll pärmar från både Svens och mina utbildningar.

("Vad slänger du, mamma?" frågade Hanna när vi var på tippen och jag hivade kassar med pärmar ner i containern för brännbart. "Fem års högskolestudier" svarade jag, och så var det. Pärmarna har stått orörda i skåpet i över fem år, så nu skulle de ut. Jag brydde mig inte ens om att bläddra i dem, det vågade jag inte, för då skulle jag nog vilja spara en del.)

Om någon har några gamla skåpstommar från köksskåp stående som ni vill bli av med får ni gärna hojta, eftersom vi tänkte sätta in nåt sånt under vår trapp för extra förvaring. Och vi har också insett att vi behöver nånstans där man kan lägga ifrån sig post och diverse. Skåpet som förut fyllt denna funktion är nu ersatt av vårt nya vitrinskåp, och risken är att alla småpryttlar nu kommer att hamna på köksbordet, och det vill vi undvika. Förslag?

Ja, nu vet ni vad jag ägnar min tid åt. Antingen slänger jag och rensar, eller så smider jag planer för att slänga och rensa. Än har vi en lång väg kvar, men nu finns viljan och energin, så det gäller att passa på! Och tack till J och P, som båda är i flyttartagen, ni har inspirerat stort!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Ha, ha! Känner igen det där. Jag har blivit helt galen! Jag slänger allt i min väg och blir irriterad på Jonas om han vågar protestera. Han får hålla långa försvarstal om det är något han absolut måste spara. Det är så BEFRIANDE att slänga, jag blir liksom lätt och glad när saker försvinner bort härifrån.

P sa...

Det trista är att jag slängde allt som inte var värt att spara förra flytten. Den här gången skulle det mesta vara kvar. Det var supertrist och mest några nödslängningar för att ha nåt att slänga typ! Men jag kommer ihåg nöjet och lyckan förra gången. En sån fantastisk befrielse att bara ha saker omkring sig som man tycker om. Och att plötsligt ha massor av plats över i skåpen! Underbart!
Men när vi gör om i badrummet uppe- då jäklar ska jag i egen hög person kasta den där grovtvättbänken åt helvete!!! Och tulpanerna ska jag klippa sönder i molekyler med sax!! Moahahahahahahahahaha!!!!

Jag säger varsågod för inspirationen sålänge, kasta är livet!!