måndag 1 februari 2010

Februari

och jag är galet trött - och samtidigt alldeles koffeinspeedad.
Hanna och jag kollar på Alvin och gänget för vet inte vilken gång i ordningen, och snart ska jag fixa lite mat åt oss.
Det blir (förhoppningsvis) en tidig kväll i kväll.

En reflektion: alla säger att de är så trötta på snön och vill att den ska försvinna. Men det blir inte vår bara för att snön smälter bort, inte i februari. Det vi får istället är slask, is och allmän misär. Då föredrar jag några minusgrader och en massa snö. I sinom tid kommer snön att försvinna, men för min del är jag glad om den stannar ett par veckor till.

1 kommentar:

Åsa sa...

Jag är helt på din linje... bara det är barmark och tussilago efter sportlovet!
...och hoppet är det sista som överger oss, eller hur är det??