fredag 19 mars 2010

Barn i vagn? Nej tack!

Äntligen ett ord i rättan tid! (Klicka)

3 kommentarer:

P sa...

Jag fattar inte problemet. Tänk att kanske minst 50 personer har handhavt den förpackning med köttfärs som du har i din matkasse. Färsen har kanske packeterats första gången av nån som just varit på toa å björnat och inte tvättat händerna noga. Färsen kanske dessutom har legat en stund i en sop innan nån kom på att man kunde ompacketera den. Eller så kanske nån kund just nyst i sin egen hand och sen tagit upp förpackningen ur köttdisken och funderat över om man ska äta tacos eller inte en fredag, men sen ångrat sig och lagt tillbaka färsen och just du stoppar den sen i din matkasse. Jag fattar inte problemet med barn med skor på sig i en kundvagn!! All mat är ju förpackad och man äter vanligtvis inte förpackningen. Inte i min familj iaf. Dessutom lägger man ju grejorna på det där snuskiga bandet fram till kassan. Som om inte det vore äckligt!!!
Oerhört fånigt inlägg!

Jag är nästan som du sa...

Då tycker vi väldigt olika. Visst finns det snusk och smuts även på andra ställen, men det gör det inte mer okej att ha smutsiga skor i vagnen där jag ska lägga min mat. Visst är det förpackat men jag ställer in förpackningarna i mina skåp när jag kommer hem, och då vill jag inte upptäcka att de är leriga av nån unges gummistövlar.

P sa...

Jaja, jag släpper det. Men jag kommer fortsätta lyfta upp min unge i kundvagnen med skor på. Med gott samvete.