måndag 8 mars 2010

Projekt gödning

När Hanna var på 4-årskontroll vägde hon 14.5 kg och var 100 cm lång. Nu, ett år senare, har hon vuxit en bra bit på längden, men väger bara 15.2 kg. Hon har blivit så smal, höftben och revben sticker ut och hon känns lätt som en fjäder. Det är inte så att hon inte äter, det gör hon men det fastnar liksom inte.

Så nu har vi inlett Projekt Gödning. Det betyder fler mellanmål och helst en kvällsmacka eller två. Jag vill att hon ska få lite mer hull, så att hon har lite att "ta av". Och jag vill inte att hon ska vara så förtvivlat tunn. Och med lite mer mat så kanske hon kan växa lite till - hon är fortfarande bland de kortare i sin åldersgrupp.

Någon som har några bra tips?

5 kommentarer:

Masse sa...

Röd mjölk! Fungerade på Teodor! ;-)

Jag är nästan som du sa...

ja kanske. men vi blev rekommenderad att ge henne grön eftersom den är vitaminberikad, till skillnad från röd. Fast det avr när hon var yngre.

Anonym sa...

Jag tror också på röd mjölk, att man sätter till vitaminer i den gröna är för att många är fettbundna har jag hört en gång i tiden. Heja på med projektet och se till att hon äter näringsrik mat.Kramar Mm

Anonym sa...

Hipp, hipp HURRA på din femårsdag HHNNA önskar Morfar och jag.Pussoch kram Mormor

P sa...

E äter mindre än en mygga och en mmiddag kan bestå av 1 fryst (hon gillar inte varm mat säger hon) köttbulle och 2 strån spagetti (den ska givetvis vara kokt) och hon väger precis som man ska om man är 4 år. Hon är abslout inte mager på något vis, hon är alldeles alldeles normal. Var hon får energin från vet jag inte. Jag inbillar mig att hon äter bra på dagis och att det på nåt sätt räcker för henne.