söndag 21 mars 2010

Söndag i förorten

Vårrufsig unge på vårsolig bänk. Utefikapremiär igår!



Solen och vårvärmen försvann visst, men så länge det är plusgrader och inte snöar är jag nöjd. Har precis varit ute på en skön morgonpromenad * och det porlar i vägrenar och diken!

Hanna följde med Sven till gymmet, och när de kommer hem ska vi åka till Stinsen och uppgradera Hannas vårgarderob. Framför allt behöver vi köpa gummistövlar, regnjacka (galonisar blev panikinköpta häromveckan) och jeans. Springskor också, kanske, men det är inte lika akut, känns som att det ligger några veckor fram i tiden.

* så himla skön var den inte, jag är ledsen att säga att min kondition är i princip obefintlig. Hur ska det gå när vi åker till Berlin? Fick en flashback till hur ont i fötterna jag hade när vi var i London... men nu ska det bli ändring, dagliga promenader ska det bli!

Update: jag tog inte bara en utan två promenader idag! Såg "Biggest looser" och blev så inspirerad att jag snörade på mig kängorna och tog ett varv till, den här gången i 10 cm blöt nysnö. Extra pluspoäng då va?

3 kommentarer:

skogsmulle sa...

Absolut ! !

Blötsnö = dubbelpromenad.

Heja på bara.........tänk på Berlin.
Det kommer att gå bra.

Vad stor hon blivit "Pyret".Hon sitter så fint i vårsolen på den blå bänken.
Ja, idag hade jag lite rensning i min ,röra, och hittade en bild på Hanna som nyfödd.
Jag konstaterar bara ,oj vad tiden går.

P sa...

Jag skulle egentligen ha gått hem från jobbet igår, men "oturligt" nog kom min chef förbi precis när vi stängde. Han skulle åt mitt håll så jag fick skjuts....
När snön försvinner ska jag ge mig ut på jakt efter nya bra promenadrundor. Jag kan ju ingen häromkring.

P sa...

Och bra jobbat av dig :)