söndag 7 mars 2010

Takdropp

Denna soliga dag skottade vi oss in i förrådet, hämtade en spade och grävde fram bänken på framsidan. Där satt vi sen i solen och knep en och annan solgädda. Skönt - det finns hopp om livet!

På baksidan kan man gå på skaren, jag gick fram till äppelträdet och kände mig som en jätte. Tror jag ska passa på att beskära det lite nu när man når så bra :) men vi gjorde det rätt rejält förra året, så i år blir det nog bara vattenskotten. Tyvärr tror jag alla verktyg till sånt ligger i boden, och den går inte att öppna, med mindre än att man gör en smärre utgrävning. Stenhård snö en halvmeter upp på dörren, som förstås öppnas utåt...

Håll ut vänner, våren är på väg, det sjöng gråsparvarna och talgoxen för mig idag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättehärligt att få en vårrapport från V-tuna. Vi kan rapportera att nedanför vår balkong tittar det fram tulpanblad intill väggen! Mm

P sa...

Men än är det vinter minsann. Maj, min vän, maj är en bra månad.