söndag 29 augusti 2010

Avund - en dödssynd?

Vi har varit på visning. I samma område som vi bor i nu. I ett exakt likadant hus. Eller, ett hus som från början var likadant som vårt men som nu genomgått en drastisk förändring. Kolla bara och jämför (vilket iofs kräver att du har varit hemma hos oss, men det gissar jag att du har).

Köket sett från vardagsrummet. Alla väggar borttagna, och diskbänken har bytt plats med kyl och frys.

Badrummet nere. Vårt är också fint och nytt, men vissa skillnader kan skönjas.

Köket från andra hållet, mot vardagsrummet.

Badrummet där uppe, med bastu innanför (skymtar). Beläget i det som hos oss är Hannas rum - hur kan man bara flytta ett badrum, liksom? Där vårt badrum ligger hade de en rymlig klädkammare, med ingång från det som är vårt sovrum. Ingen dörr från hallen alltså.


Tvättstugan. Jag säger bara OH. MY. GOD.
Utgångspriset var 1 950 000:-, och mäklaren antydde nästan att de hade renoverat och fixat nästan för mycket - ett hus i det här området är det helt enkelt inte värt att lyxrenovera i dagsläget, du får inte tillbaka pengarna.
Till sist: nej, vi skrev inte upp oss som intresserade, det saknades ett sovrum för att vi skulle kunna bo där, men det var både inspirerande och deprimerande att gå dit och se vad de har gjort. Det ska bli spännande att följa budgivningen!

1 kommentar:

Anonym sa...

OJ! Det var suuuuuperfint! Lite "Think outside the box". Jag skulle faktiskt inte ha några problem med att bo i det där huset.

Jag kan förstå din både och känsla.
Jag kan oxå ha sånna när jag ser annonser på likadana hus som jag själv bor i.
Varför råkar man inte ha typ 3 mille på ett konto nånstans för, och ett gäng snickare som bara fixade till alltihopa på en gång??
/ P