tisdag 10 augusti 2010

Sista dagen

Känner mig lite melankolisk. Idag är sista dagen på semestern, åtta härliga veckor har gått och nu är det dags att börja jobba. Med allt vad det innebär: väckarklockor, morgontrötta barn, dagislämningar och -hämtningar, kvällströttma... Mååånga veckor kvar till jul och nästa ledighet.

Idag får jag bestämma, säger Sven och Hanna (som är lediga resten av veckan). Så då bestämmer jag så här: packa matsäck, åka ut i skogen, kanske plocka lite blåbär? Äta en god middag hemma i kväll (blåbärspaj?), kanske en kvällspromenad och sen - in i bubblan. Kolla jobbmail, packa jobbväskan, börja fundera.... I morgon ska jag ställa väckarklockan för första gången på länge.

1 kommentar:

P sa...

Vilken ångest!
VILKEN ÅNGEST!!!!
JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖR!!! Vilken ångestattack jag fick nu!!!
På måndag är det min tur....