fredag 3 september 2010

och VIPS

så blev det fredag igen. Ännu en grisvecka är över, och i vanlig ordning har jag knappt hunnit träffa min man - bara en kort stund på morgnarna när han hasar sig upp för att hålla Hanna sällskap när jag åker till jobbet.

Bonussönerna är här, det är ju fredag. Eftersom Sven jobbar de fredagar de kommer har vi föreslagit att vi ändrar bytesdag till måndagar, men det ville inte deras mamma. Jag tycker synd om både Sven och barnen som förlorar en kväll tillsammans varje vecka de är hos oss. Nu får han aldrig fredagsmysa med oss andra.

I kväll blir fredagsmyset en dubbel sats chokladbollar som Hanna och jag nyss har bakat. Nu står de i kylen och stelnar lite medan vi tittar på veckans höjdpunkt (enligt Hanna): Supersnälla SilverSara och StålHenrik.

Inga kommentarer: