lördag 18 september 2010

varde ljus

I våras när Ellinor tog studenten och vi hade mottagning här tog vi ner vår fula gamla taklampa över köksbordet. Den hängde i vägen för alla som skulle hämta mat. Då tummade vi på att den inte skulle komma upp igen. Sen gick hela sommaren utan att vi saknade lampa, men nu när hösten närmar sig och kvällarna blir mörkare börjar vi känna behovet.


Häromdagen hände något så ovanligt som att Sven åkte till Ikea på egen hand bara för skojs skull, och på kvällen sa han att han hade hittat Lampan. Den vi skulle ha. Sagt och gjort, idag åkte vi dit och nu hänger den på plats. Från att inte ha haft nån lampa alls har vi nu en STOR svart lampa som skymmer utsikten ut genom fönstret. Jag tycker att den är supersnygg men jag kommer att behöva vänja mig lite, tror jag...
Dagens minus: minnesgoda läsare kanske kommer ihåg att Hanna vid några tillfällen fått ont i armen / armarna. Senast förra sommaren när hon blev lyft i armarna och hade ont i båda i flera dagar. Idag på Ikea träffade hon två dagsikompisar på barnpassningen, och den ena drog henne i armen - och nu har hon ont. Alvedon, Voltaren och Jungle Party verkar dock funka ganska bra, så fäörhoppningsvis går det över ganska snabbt den här gången.

2 kommentarer:

P sa...

Mycket snyggt! Den är en av mina favoriter!!

Anonym sa...

Hoppas Lurpan mår bättre idag! Lampan är jåttesnygg, matchar fondtapeten och vitrinskåpet,det är bara att vänja sig. Mm o Mf