onsdag 3 november 2010

Självporträtt

Hanna har aldrig varit särskilt intresserad av att rita. Men nu har det vänt och hon ritar kvällarna i ända. Från att ha ritat ganska mediokra streckfigurer börjar de nu få mer personlighet, och man ser när hon lär sig något nytt. Här är hennes självporträtt som hon gjorde igår, och här syns det att hon precis har börjat fundera på det här med näsor (ett problem som jag själv kommer ihåg från min barndom).

Vi njuter av att ha lov. Hanna är snorig och halvhängig, så då känns det bra att kunna ta det lugnt och bara låta dagarna ha sin gång. I dag har vi varit på Ikea och hon lekte i barnpassningen en stund medan jag gjorde det jag skulle, och sen åkte vi hem och såg på "En julsaga" och åt pepparkakor. Jag skulle gärna se att vi tar oss till ishallen i morgon eller på fredag men blir det inte så så får det bli en annan gång. Viktigast av allt är att vi laddar batterierna så att vi mäktar med resten av hösten.

1 kommentar:

P sa...

Mycket tjusigt självporträtt tycker jag! Men det var ett gäng förskräckliga gaddar ;)!!! Hahaha!
Men det är kul när man märker hur deras teckningar förändras allteftersom!