torsdag 30 december 2010

2010

I januari gjorde vi en liten uppfräschning av köket. Hanna och jag var på Husdjursmässa och klappade killingar, och Ellinor åkte till Provence en månad. Vi tillbringade en kall dag i Rönninge by och såg Alvin och gänget på bio. Jag fyllde år och fick en Berlinresa av min man :)

I februari fick vi besök av Lena och Vida från Landskrona. Det var ruskigt kallt och massor av snö, och jag blev magsjuk. Vi gladdes åt svenska skidframgångar i OS.

I mars fick vi sportlov och våren kunde anas. Hanna fyllde fem år, vi hejade på Salem al-Fakir i melodifestivalen och mötte våren i Berlin.

I april hade vi påsklov. Våren kom äntligen, och jag kom igång med träningen på allvar. Vi var på Ellinors studentskiva, jag tappade min mobil på jobbet och återfann den i legolådan. Svägerskan Görel anmälde oss till Vårruset.

I maj köpte vi nya trädgårdsmöbler och firade bröllopsdag på Magasinet i Vaxholm. Hanna och jag åkte till Torpet med Masse, vi köpte en gräsklippare och Hanna sprang Täbyloppet. Vi besökte bvc för sista gången och var på cirkus.

I juni sprang jag Vårruset, Ellinor tog studenten och vi firade nationaldagen med lunch på Hard Rock Café. Chefen gav mig nya utmaningar till hösten, och min vän Anna doktorerade. Sven och Erik såg Kiss, vi fick sommarlov och jag köpte nya fina springskor. Vi åkte till Legoland med Lucas och Hanna, och vi träffade Nina hemma i Stockholm.

I juli åkte vi till Parken Zoo med Nybergs. Det var varmt och vi badade varje dag. Hanna gick på simskola och vi fick åka ut med Nybergs fina båt Margona.

I augusti var vi i Göteborg och gick på Liseberg med Nybergs. Vi bodde på Gothia Towers och åt middag hemma hos Anna. Hemma hade vi kräftskiva med grannarna, och vi påbörjade vårt byggprojekt "Väggen".

I september skulle jag ha sprungit Tjejmilen, men fick istället supporta mer vältränade vänner. Hanna började på dansskola och vi byggde klart vår fina vägg.

I oktober tog de trista grisveckorna slut en gång för alla. Vi skaffade larm och Hanna tappade två tänder på samma dag. Jag for på husmorssemester till Anna i Göteborg.

I november fick vi höstlov. Vi köpte nya förvaringsskåp och bokhyllor. Hanna och jag såg prinsessan Lillifee på bio, vi gillade "Så mycket bättre" på tv och julen inleddes med julmarknaden på Steninge slott. Snön och kylan kom tidigt i år.

I december var det dags för dansskolans avslutningsshow. Det var kallt, och vi åkte till Nyköping för att fira att pappa fyllde 70. Julen firades hemma hos oss med alla barn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt år till er alla önskar morfar och mormor.(det var en kul ide med en kortresume av det gångna året!)