fredag 31 december 2010

Gott slut

Jag sitter vid köksbänken, dricker kaffe och lyssnar på min julklappsskiva - Orups nya. Jag kokar en rödvinssås, just nu håller den på att koka ihop lite, sen ska den redas och silas. Och sen håller vi tummarna att den blir ätbar. Hittade inget jättebra recept så jag gör som vanligt, "inspireras" och gör på mitt eget sätt. Det brukar bli bra.

Såsen kommer att serveras till helstekt oxfilé med hasselbackspotatis. Förrätt blir nån variant av räktoast, och till efterrätt har jag gjort mitt livs första pannacotta, som ska ätas med jordgubbar och blåbär.

Sällskapet vid middagsbordet blir bästa tänkbara: mina älsklingar, Sven och Hanna. Just nu slappar de i soffan, Sven med en bok och Hanna med en film, men snart ska vi klä oss fina och vaka in det nya året tillsammans.

2011. Det blir ett bra år, det vet jag.

Inga kommentarer: