torsdag 6 januari 2011

13-dagen

Ännu en röd dag, och vårt lov börjar lida mot sitt slut. Idag leker Hanna med Elin, så Sven och jag passade på att ta en tur till Ikea. Massor av folk, men vi kunde i lugn och ro strosa runt bland köken och inspireras. Nu vet vi lite mer vad vi vill ha - men än är det långt kvar innan vi trycker på startknappen för Operation Köksbyte.

Med oss hem fick vi de vanliga Ikea-grejjerna, ljus, batterier, toaborstar, en ny pläd till soffan (vårgrön!) och ett välbehövligt nytt diskställ. Och två par jeans till mig, reafynd från Stadium!!

När vi kom ut var alla bilar på parkeringen täckta med snö, och för första gången i mitt liv fick jag leta en stund innan vi hittade våran. Det tog lång tid att köra hem i snöyran, och jag är glad att vi aldrig åkte till Kopparberg som vi egentligen hade tänkt (Sven måste jobba i morgon, så därför blev vi hemma).

Nu ska jag ägna mig åt lite tvätt och städ innan det är dags att hämta Hanna.

Inga kommentarer: