söndag 6 februari 2011

Fåglarna sjöng vårsånger

i morse när jag vaknade. Solen skiner och det är ännu en underbar senvinterdag!

I går tog vi med de tre yngsta barnen till Stinsen, där vi handlade diverse pryttlar till akvariet. Växter, en grotta, en drake (Hannas val) och olika vätskor som ska droppas i vattnet. Tyvärr inga fiskar, till Hannas sotra sorg. De får vi vänta med till nästa helg. Sen åt vi lunch på Grekiska Kolgrillen, kycklingsouvlaki för hanna och mig, gyros för de andra.

Sen åkte vi hem och fyllde akvariet och planterade växterna. Därefter tog jag med mig svägerskan Eva på den berömda Molnbyrundan, med en sträcka på drygt 6 kilometer. Efter en sån promenad känns det helt okej att fika med kladdkaka :)

Kvällens mello tänker jag inte kommentera mer än att konstatera att mina fyra favoriter alla gick vidare på ett eller annat sätt.

Idag är det tvätt och städ som gäller, och till kvällen ett zumbapass med kollegan Eva. I morgon kväll är både jag och Sven inbokade på ett indoor walking-pass, ska bli roligt att träna tillsammans!

Inga kommentarer: