torsdag 17 mars 2011

Feber

En dag och lite till - så mycket hann jag jobba.

I morse när vi vakande klagade Hanna på huvudvärk och halsont, men eftersom hon är väldigt dagistrött just nu och ibland provar med sånt för att få stanna hemma så trodde jag henne inte. Jag gjorde i ordning hennes mulle-matsäck (pannkakor, frukt och varm choklad), men sen när jag hjälpte henne att klä på sig märkte jag att hon var lite varm. Men bara lite.

Med tanke på Mulle (de är ute flera timmar) frågade jag om hon i stället ville följa med mig till jobbet, och hon blev förstås jätteglad. Att få följa med mig en hel dag har hon verkligen längtat efter! Sagt och gjort, vi åkte till jobbet - och där blev hon jättedålig. Varm och gnällig, vilket verkligen inte är likt henne. Så det blev till att åka hem igen. Väl hemma visade termometern 38.8 grader.

Nu sover hon i soffan (händer aldrig i normala fall), och snart får jag väcka henne tror jag. Tänkte värma de där pannkakorna till en sen lunch, och förhopningsvis har brevbäraren varit här med "Hitta Nemo" som vi beställde efter vårt besök på Aquaria.

Vem som blir hemma med henne i morgon har jag ingen aning om, men eftersom Sven tog all vabb tidigare och nu har börjat på nytt jobb så blir det nog jag - men å andra sidan har jag redan varit borta mycket den här veckan. Vi får se, det löser vi.

Inga kommentarer: