söndag 27 mars 2011

Lasagne

Idag får jag finbesök. Mina kära vänner från förskollärarlinjen kommer hit. Tänk att det är mer än 22 år sen vi gick ut, men vi träffas ändå - ja, inte hela klassen förstås, men jag och fem till. Idag har tyvärr Erika och Anna fått förhinder, men fyra av sex får man vara nöjd med, svårt att hitta en dag som alla kan.

Klockan 2 kommer Anita, Anso och Bebbe hit, och då ska jag bjuda på lasagne. Den här gången kommer jag att ha både spenat och chèvre i, det ska bli spännande att se hur det blir. Till det en sallad med tomat, rödlök, mozzarella och basilika. Efterrätten blir pannacotta med hallon. Och så kaffe, förstås.

Idag har vi förresten fått tillökning! Vi hittade ett litet yngel i akvariet, som vi genast räddade över till en tom syltburk. Gissar att hans syskon har blivit guppie-lunch, tyvärr. Hanna och Sven är på väg till Kista för att gå på bio, och deras uppdrag är att köpa en yngelbur så att han kan bo i akvariet utan att bli uppäten.

Inga kommentarer: