tisdag 19 april 2011

Dagens goda gärning

Här där vi bor håller man på och renoverar carportarna. Det innebär att man ibland inte kan stå på sin vanliga plats, så därför är områdets besöksparkeringar omgjorda till boendeparkering och kräver att man har en tillståndslapp i rutan. Idag när jag, Hanna och Erik skulle åka och handla kom en tant i sin lilla bil och frågade var hon skulle stå. Hon skulle göra ett hembesök, sa hon (ingen av kommunens hemtjänsttanter, dom har tjänstebilar, men kanske från kyrkan eller distriktssköterskan eller så?) och vara kvar nån timme. Ta min plats i carporten, sa jag såklart (byggkillarna jobbar i en annan länga idag). Tanten blev glad.

Men när vi kom hem stod hon kvar på min plats. Som tur var hade jag tillståndslappen i bilen och kunde ställa mig på annan plats.

Det här spännande inlägget visar väl på ett utmärkt sätt vilket extremt äventyrligt liv jag lever. Låna ut p-plats till tant, wild and crazy! Hoppas ni inte har läst så här långt :)

Inga kommentarer: