söndag 15 maj 2011

regnig söndag

Här i V-tuna njuter vi för fullt av en skön helg. I går var jag på gymmet medan Sven bakade tårta och städade huset - perfekt arbetsfördelning, if you ask me :)
Sen kom svärmor Gullan och svägerskorna Eva och Anki för att fira den blivande 44-åringen (inte jag, alltså, jag är mycket yngre äldre...) Vi åt hembakad Budapesttårta, supergott - han är en sockerbagare i världsklass, min käre man!


På eftermiddagen satt gästerna ute i solen i väntan på middag: grillat kött, tjälknöl (kunde inte bestämma mig), potatisgratäng och sallad. På kvällen blev det förstås spännande mello-final.

Idag har svägerskorna gått en lång morgonpromenad efter frukost, och sen for de härifrån. Nu är Hanna på maskerad (hon är en prinsess-älva) och vi har just ätit lunch. Very low carb, omelett med svamp och tomater, och resterna av gårdagens kött.

Jamen det var väl helgen so far. I kväll ska jag ta ett zumbapass, och i morgon är det dags för jobb igen - men jag är faktiskt ledig både tisdag och onsdag, skönt!

Nu blir det nog en tupplur i soffan innan partyflickan ska hämtas!

Inga kommentarer: