tisdag 17 maj 2011

Sönder

Ganska ofta så gör vi smoothies i den här familjen. Yoghurt och frukt som vi mixar ihop och dricker till frukost eller mellanmål. Gott och nyttigt.

I söndags morse när vi hade huset fullt med barn och gäster (vi var 8 stycken) så skulle jag förstås mixa ihop lite smoothies till frukost. Plötsligt märker jag att mixerstaven låter annorlunda och att det liksom inte händer nåt. Tror ni inte att det lilla skärbladet längst ner hade lossnat? Och trillat ner bland yoghurt och frukt? Typiskt!

Som tur är lyckades jag fiska upp den, och gästerna fick en ganska storklumpig smoothie som de blev tillsagda att sila mellan tänderna, eftersom jag misstänkte att det låg nån mer del i. Det gjorde det mycket riktigt, men den hade sjunkit till botten och dök inte upp förrän kannan var tom och jag sköljde ur det sista.

Så nu kommer jag till det jag ville ha sagt med det här inlägget: vi behöver köpa en ny stavmixer.

Inga kommentarer: