måndag 13 juni 2011

Manic monday

Idag har jag packat och flyttat ett helt klassrum. Sen tog jag långlunch och åkte till Danderyd för ett besök hos vår sjukling (mycket piggare idag, men fortfarande sängliggande. Minst ett par dagar till innan hon får komma hem, sa läkaren), och sen ägnade jag eftermiddagen åt att packa upp mina pinaler i mitt nya klassrum. Nu är det mesta klart och det känns skönt eftersom vi nu ska ägna två dagar åt lgr-11, den nya läroplanen, och inte kommer att ha tid för praktiskt arbete.

På dagis fick jag med mig mitt lilla extrabarn hem, de gick just ut i lekstugan för att leka pysselklubb. Jag ska fixa lite käk och sen får vi se när Sven kommer hem - han skulle nog komma hem och äta innan han åker till sjukhuset.

Nu återstår bara fyra arbetsdagar innan en välförtjänt ledighet!

Inga kommentarer: