fredag 24 juni 2011

Midsommar

Glad midsommar, alla!

Efter sovmorgon till nio och frukost tog jag minsann den utlovade rundan - dock ej runt Molnby, som jag börjat tröttna på. Istället gick jag åt andra hållet, ner mot sjön, runt kyrkan och sen hem via centrum. En timme var jag ute. Målsättningen är att börja varje dag med en runda, i alla fall så länge det funkar rent praktiskt.

När jag kom hem hade Sven och Hanna bakat en nötbotten (budapestreceptet kom till nytta igen) och lite chokladmuffins efter Hannas eget recept. Mina fina älsklingar!

Vi hade bjudit hit barnens mamma Annika på midsommarmat, och vi frossade på potatis, sill, ägg, skinka och köttbullar till den grad att vi är mätta än... tänkte snart ställa fram lite rester så får vi se om någon är sugen. Tårtbotten fick ett rejält lager grädde och jordgubbar och blev supergod!

Jaha, det var vår midsommar. Jo förresten, självklart var jag och Hanna ute och plockade sju sorters blommor som hon kan ha under huvudkudden i natt. Själv har jag redan träffat min drömprins, så jag avstår.

Inga kommentarer: