söndag 12 juni 2011

Skön svalka

Sven är på jobbet efter ett snabbesök hos E på Danderyd - hon mår enligt uppgift mycket bättre idag, skönt! Killarna sover fortfarande (eller har iaf inte visat sig än) och Hanna och Elin har pysselklubb i lekstugan. Det är mulet och svalt, skönt efter +29 de senaste dagarna. Lite regn bara, så är jag nöjd.

Jag har tagit hand om en gigantisk hög med ren tvätt, rensat ut urvuxet ur Hannas garderob och småplockat lite i största allmänhet. Hushållet har blivit lite eftersatt efter veckans turbulens, kan man säga.... (och det är ju även därför Sven är på jobbet idag, för att ta igen lite jobb). När Elin går hem strax efter ett (morfar-kalas) ska Hanna och jag åka och handla, vi behöver fylla på lite i kyl och skafferi. Dessutom ska vi köpa Trassel-filmen, har jag lovat (mest för att jag själv vill se den, det var hon och pappa som var på bio), och jag vill även leta efter "Eat, love, pray"som jag själv är sugen på att se igen - en riktig feel-good-film!

I morgon ska jag jobba, och då kommer det bli svettigt och dammigt - i morgon är det nämligen den stora flyttdagen på jobbet. I princip alla lärare ska byta klassrum, och det innebär en del slit, för att inte tala om hård konkurrens om pirror och flyttkartonger. Jag tog med en kasse full med papperskassar häromdagen, men den hade någon helt fräckt snott i fredags :( Som tur är så finns det fler här hemma, och den här gången tänker jag skriva mitt namn på dem innan! Morr!!

Inga kommentarer: