fredag 17 juni 2011

Trött men glad

En av mina favoritdagar på året inföll idag. Den där man får logga ut från jobbdatorn, stoppa ner den fullklottrade kalendern i jobbväskan och stänga klassrumsdörren om sig för sista gången på terminen. Idag började mitt sommarlov, 58 sköna lediga dagar ligger framför mig. Och det var på tiden - den sista tidens turbulens med jobb, sjuka barn och annat har gjort mig minst sagt sliten och så trött, så trött... Jag ligger efter på så sjukt många plan, men det ska jag nu få tid att styra upp. Som ett första steg har jag tagit tag i vår överfulla tvättkorg, det var nödvändigt :).

Det är en stor dag även på ett annat sätt. Idag var det sista dagen för Hanna på dagis, för alltid. I fem år har hon haft förmånen att få gå på världens bästa förskola. Fantastisk personal, vi har alltid känt oss helt trygga och nöjda. Men nu är det dags att gå vidare, till hösten börjar hon i skolan och en ny era tar sin början. Spännade ska det bli, det tycker både hon och jag! Men rätt sorgligt var det att säga farväl till dagis...

Vi är också glada för att Ellinor äntligen är på bättringsvägen och idag har det försiktigt börjat talas om hemgång - kanske i början av nästa vecka! Äntligen törs vi pusta ut. Att ha ett sjukt barn är en mardröm, sen spelar det ingen roll om barnet är 20 år eller om det inte är ditt biologiska barn - oron och sorgen är tung att bära ändå. Nu håller vi tummarna för att hon snart är hemma igen, även om hon kommer att behöva lång tid för att bli helt återställd.

Jag måste säga det igen: sommarlov. Bra grej, där!

Inga kommentarer: