måndag 11 juli 2011

Måndag

och Sven jobbar igen. I två veckor, sen åker vi till solen och värmen (ja, jag vet att det är sol och varmt här också, men vi ska på semester! I Grekland!). Hanna och jag fortsätter vår långsamma tillvaro, frukost just nu framför "Sommarlov" på tv. Vad vi gör sen har vi inte bestämt, men på onsdag åker vi till mormor och morfar i Nyköping ett par dagar!

Fortsättning kl. 11.42: vi tar det lugnt idag. Man behöver göra det ibland på semestern, inte planera sönder allt hela tiden. Hanna tittar på en film, jag slösurfar och tvättar sängkläder. Snart ska jag gå upp och hämta min bok, läsa lite, slumra lite i soffan. Killarna har inte visat sig än, och Ellinor är på sjukhuset för att bli utskriven. En skön dag.




Fortsättning 15.52: hemma efter ett besök på det lokala bassängbadet, Kvarnis. Lite folk, skönt. Hanna lekte dykleken: hon dök ner och hämtade mitt cyklop från botten. Om och om igen. Sen åt vi glass och sen åkte vi hem. Nu lite kaffe/saft och några digestivekex i soffan. Sakta men säkert blir vi varma igen, åtminstone är inte Hannas läppar blåa längre.


Fortsättning (och avslut) 20.10: Till middag gjorde jag en supergod skink- och svampsås som vi åt med spagetti. Sen har Hanna och jag spelat ap-bingo och vi har fikat igen. Nu är lill-Lurpan trött och vi ska gå upp och läsa godnatt-saga, men först ska jag lägga i rena lakan i vår säng - sånt är så trist att behöva göra när man själv går och lägger sig....


Det har varit en skön och lugn dag, en mellan-dag ni vet. Mycket mys med Hanna, men tyvärr också tråkigt besked om en gammal barndomsvän som inte har långt kvar i livet. Cancer borde förbjudas.

Inga kommentarer: