tisdag 9 augusti 2011

Dagens uppdrag: Skolväska

En med många fack är önskemålet.

Hanna har precis kommit hem från fritids, och så fort jag ahr ätit lite lunch ska vi bege oss till lämpligt köpcentrum för inköp av skolväskan. Mycket viktigt att det är just en väska och inte en ryggsäck, tycker skolflickan. Men en ryggsäck är väl bra ibland när det är gympa och utflykt, tycker mamman. Jo men då haaar jag ju redan en rygga, mamma! säger skolflickan. Point taken. Skolväska ska det bli. Håll tummarna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den första skolväskan glömmer man inte,jag minns fortfarande min efter 62 år! Hur fin den var och hur viktig jag kände mig.Mormor kramar skolflickan och Morfar förstås

Agnetha sa...

Vi ska på skolväske-jack nästa vecka :) Men min son vill ha en rygga. Detta är den tredje ....då han nu börjar i 2:an :) Ett krav dock, det måste vara med Cars på ;)