torsdag 11 augusti 2011

Hos doktorn

Jag har haft ont i sidan en längre tid. På höger sidan, strax under/brevid bröstet. Det har känts som att jag har fått en smäll, men det har inte synts något eller känts någon svullnad. Det har kommit och gott, men på sista tiden har det känts mer, så idag gick jag till doktorn. Hon klämde och kände, lyssnade på hjärta och lungor och kollade blodtrycket. Inget konstigt. Hon tog prover på lever, blodsocker, ämnesomsättning, blodfetter, sänka. Inget ovanligt, förutom en något förhöjd sänka (som jag tror beror på min magbacill som inte har gett sig än). Som Grande Final skickades jag till Täby för att röntga lungorna, och samma där: inget ovanligt, inga vätskesamlingar, inga knölar eller tumörer. Så vad det än är som gör ont, så är det inget farligt, och det känns väldigt skönt. Det är först nu som jag inser hur mycket energi det har gått åt för att oroa sig och fundera. Nu ska jag smörja med Voltaren och se om det ger sig.

När jag ändå är på gång med läkarbesök så har jag även bokat in en tid för att kolla mitt läbbiga födelsemärke i bakhuvudet. Vuxenpoäng på det!

Inga kommentarer: