söndag 4 september 2011

En härlig helg

som inleddes med att jag hann jobba klart på jobbet i fredags, då Hanna fick gå hem till sin kompis Elin redan kl. 14. Underbart att slippa känna pressen att hämta i tid! Hemma åt vi god lasagne (har jag sagt att jag är g r y m på lasagne?) och sen lite go'fika med kladdkaka.

I går åkte jag in till stan helt på egen hand, för att ta mig till Gärdet där jag agerade väskvakt åt min gamla fina vän Anna medan hon sprang Tjejmilen. Soligt, fint, folkfest, dock fick jag ett mycket sorgligt besked mitt i alltihop som lade lite sordin på det hela.

I dag är det söndag, vi har sovit länge, ätit god frukost, tvättat, varit och storhandlat och nu ska Hanna och jag ut på cykel/springtur. Sen blir det tacos till middag.

I morgon får jag en anings sovmorgon eftersom jag ska till läkaren och kolla upp ett födelsemärke - kan lämna Hanna till skolstart innan, istället för till morgonfritids. Jag vill ta bort födelsemärket, men det sitter i hårbotten och det måste nog innebära att de behöver raka bort lite hår... oh well, det växer ut igen.

Inga kommentarer: