lördag 1 oktober 2011

Jag sprang inte



Inte så värst långt i alla fall. Sen fick jag tidernas hjärtklappning så jag sänkte farten och tog det riktigt lugnt. Kom i mål som (förmodligen) sista man i startgruppen, men det gör inget. Vi fick en fantastisk dag i vackra Hagaparken, solsken och varmt - i oktober.... önskade flera gånger att jag tagit mina korta tajts istället.


Loppet var välordnat med mycket rolig underhållning längs vägen. På ett ställe sprang vi igenom en discotunnel med musik och dansare, på ett annat fanns ett rockband. Utmed hela slingan längs vattnet nedanför Haga Slott stod 1700-talstrubadurer med jämna mellanrum och spelade Bellmansånger.Enda minuset är väl att det bara fanns en vätskekontroll, efter 3.5 km (utanför Koppartälten). Hade behövts fler i värmen.


Goda vännerna Sanna och Magnus fanns också på plats, Sanna startade samtidigt som jag. Vi picnicade lite först, och sen drog Magnus med Sven på lite geocaching.


Hannas lopp gick först av alla, och hon sprang sina 200 meter med bravur och fick sin medalj och goodiebag. Det fick alla barn som kom i mål före partymyran och bajskorven (bajskorven var Kamratpostens chefredaktör, lätt förklädd). Uppvärmningen före loppet stod Bolibompa-Doreen och Alcazar-Tess för.


Topploppet får fem plus av mig, och jag ställer gärna upp igen ett annat år - men bara om jag är frisk.

Inga kommentarer: