onsdag 7 december 2011

Två veckor

kvar att jobba tills jag får några veckors välförtjänt semester. Visst är jag trött och sliten, men samtidigt är jag inne i ett grymt jobbflow och det är så kul! Ungarna och jag har lagt ner mycket jobb på att stärka sammanhållningen i klassen, och det har verkligen gett resultat. Och idag fick jag besök av en liten tjej från en grannskola som kanske förhoppningsvis ska komma till klassen efter jul. Fler tjejer är precis vad vi behöver, vi har 13 tjejer och 21 killar som det är nu på våra två tvåor.

Och i morgon är det min favoritdag, torsdag. Älskar torsdagar. Roliga lektioner på schemat, bland annat engelska i båda klasserna. Första dagen på veckan som jag kan sluta hyfsat tidigt utan att ha simskola eller annat inplanerat. Mmmmm, torsdag....

Och sen fredag... en annan favorit. Då hämtar jag Hanna och Elin, och sen ska Elin sova över hos oss för första gången. Vi ska ha fredagsmys i soffan med Idolfinalen.

Och lördag!! Då lämnar vi båda tjejerna hemma hos Nybergs och sen har Sven och jag hela dagen för oss själva. Då ska vi fixa alla julklappar och allt sånt. Fika, äta gott.... bara vi två. det är vi inte bortskämda med.

Ja ni ser, livet är helt okej just nu :)

Inga kommentarer: