torsdag 5 januari 2012

Kallt

I går dog vår panna. Ddet kommer en kille (han som installerade den för tre år sen) och tittar på den, och jag hyser gott hopp om att han ska få igång den utan problem. Men det medför att vi inte har något varmvatten, och det blir ju lite besvärligt.... dessutom har det blivit ganska svalt i huset, och eftersom han rådde oss att slå av ventilationssystemet (eftersom det bara skulle dra in en massa kalluft) så är luften rätt sunkig. Vi slog på elelementet i köket och i vårt sovrum igår, men jag fick stänga av inne hos oss, det blev för varmt... TUR att det inte är -25 ute som förra vintern!!

Jag steg upp tidigt (kl. 9) för att hinna tvätta en eller två maskiner innan pannkillen kommer, för sen i eftermiddag åker jag och Hanna till mormor och morfar en sväng. Hon blir kvar där till söndag eftersom Sven och jag ska bort på galej. Hanna sover fortfarande i skrivande stund men ska snart väckas. Hon har namnsdag idag lilla stumpan.... så det kanske får bli en ny film att titta på under bilresan? Smurfarna??

Inga kommentarer: