tisdag 21 februari 2012

Tisdag

och nedräkningen till nästa veckas semester har börjat. Ska bli outsägligt skönt att få vila lite... Vi har egentligen inga planer, men jag hoppas att Hanna och jag kan åka ner till mormor och morfar några dagar i början av veckan. Kanske tar vi tåget ner, det skulle Hanna gilla. I slutet av veckan skulle jag önska att Sven kan ta en eller två semesterdagar, han har jobbat som en iller sen i somras och är väl värd lite ledigt.

Idag har jag varit på utvecklingssamtal med Hannas fröken, och allt är bara bra. Sen åkte vi och panikköpte ett par nya allvädersstövlar, när det är så här plaskigt ute är hon ständigt blöt om fötterna och det är ju inget kul. Det blev ett par "hoppatofflor" också att ha som inneskor i skolan.

Semlor då? Nä, inte för mig. Sven fick en på jobbet, Hanna fick en i skolan, och jag köpte semmelbullar, grädde och mandelmassa för att göra egna, men sen försvann lusten, ingen var sugen. Vi lägger bullarna i frysen och väntar till en annan dag.

Tre dagar kvar att jobba. I can do it.

Inga kommentarer: