fredag 9 mars 2012

7 år

Jag vet inte när det hände, men plötsligt ser hon verkligen ut som en 7-åring. Hon är inte min lilla flicka längre, utan en lång och gänglig skoltjej med stora framtänder. Hon har vuxit flera centimeter den här vintern och det märks. Hon är så himla mager och alla kläder är för korta men ändå för stora, om ni förstår vad jag menar.

Idag fyller hon 7 år. I paketen låg böcker, dataspel, kläder och Pollydockor. I kväll hara hon beställt tacos och marängswiss. I morgon kommer mormor, morfar och morbror Masse hit på fika, och på söndag är det bowlingkalas för alla tejer i klassen. Klart man ska fira i dagarna tre!

Jag firar också, i det tysta, lite för mig sälv. Sju år som mamma. Bästa åren i mitt liv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis våran Hannaflicka 7 år idag! Nu är du inte lilla "Lurpan" längre utan en stor tjej som snart ska börja skolan! Vi ses i morgon så kanske man kan få en kram!!! Mormor och Morfar

Lena sa...

Håller med dig! Det är kanske en klyscha men för mig är det sååå sant - barn är meningen med
livet:-)