söndag 4 mars 2012

Helgen i bilder







Som vanligt hamnar aldrig bilderna i den ordning jag tänkt, men ni får gilla läget.

På understa bilden ser vi Hanna och hennes kusin (eller egentligen kusinbarn) Wilma. Bilden är tagen på McDonalds efter ett lyckat besök på Historiska museet. Flickorna fick jättefin kontakt och hade en rolig dag tillsammans, och de har redan planerat inför nästa träff :)

I dag åkte Sven och jag iväg för att handla lite 7-årspresenter (Hanna var hos Elin) och såklart passade vi på att fika. Bageri Kardemumma i Täby Kyrkby serverar kaffet i liten pressokanna, och allt porslin är udda mormorskoppar och fat. Brödet är alltid hembakat och färskt. Ett riktigt mysigt ställe!


Häromveckan köpte vi en pastamaskin, och idag invigdes den. Det var kul, och pastan blev god, men jag kommer inte att sluta köpa pasta till vardagsmatlagningen :)

Nu måste jag jobba lite så att jag är förberedd inför den kommande veckan. Fridens liljor.

Inga kommentarer: