onsdag 21 november 2012

Fjärde dagen

Nu har jag varit sjuk i fyra dagar och ingen ljusning i sikte. Jag har ingen feber men är väldigt fökyld och har konstant molande huvudvärk. I morse kom dessutom halsontet tillbaka. Får nog pallra mig iväg till husläkaren om det inte vänder snart. Hanna däremot är frisk, hon gick tillbaka till skolan i går. Skönt det.

På fredag är det exakt tre år sen jag började på mitt jobb. Det tänker jag fira genom att bjuda mina elever på glass :) Jag trivs bra och har underbara kollegor, men i går fick jag en plötslig längtan efter att hälsa på mitt gamla jobb och få träffa gamla kollegor. Jag har inte kunnat hälsa på sen jag slutade, eftersom jag ju jobbar när de jobbar, på skoltid. Nu ser jag på skolans hemsida att många har slutat och att nya har tillkommit, men flera av de jag saknar finns kvar. Det skulle vara jättekul att få åka och hälsa på!

Nu ska jag fortsätta ligga på soffan och titta på dag-tv. Just nu Malou.

Inga kommentarer: