måndag 28 december 2009

Bemz

Jag har länge varit ett fan av Bemz.com, hemsidan där man kan beställa nya klädslar till sina gamla Ikeamöbler. Jag gillar affärsidén helt enkelt!

Vi har en Göteborg-soffa som har en 7-8 år på nacken, och som vi trivs jättebra med - stor och rymlig, djup och skön att sitta i. Med jämna mellanrum har klädseln tvättats, och man kan vända på sittdynorna när de blir för smutsiga och nöta lite på andra sidan ett tag. Men nu börjar den ta slut - i våras gick det hål på ena dynan, och då vände vi på den. Nu har det blivit ett litet hål även på andra sidan, så det var dags för åtgärd.

Att köpa ny soffa känns inte aktuellt, av flera anledningar, så nu fick det bli Bemz. Eftersom de just har öppnat en "inspiration store" i Stockholm passade vi på att åka dit för att se tygprover i stort format, och kunna välja mellan olika kvalitéer. Vi beställde ny klädsel i Graphite Grey Panama Cotton, mörkare grå än vi har nu, och nu är det bara att vänta tills den är uppsydd!

Kanske lite fegt val av klädsel - Hanna tyckte det åtminstone. Hon hittade ett tygprov som hon gillade, blommigt och fint. "När jag blir mamma ska jag beställa den här" sa hon. Och hon har nog rätt - men den dagen jag råkar ha några tusenlappar över så kan jag ju faktiskt beställa ytterligare en klädsel att variera med. Rent teoretiskt, alltså.

2 kommentarer:

P sa...

Jag tycker att det var ett bra färgval av er. Färgen på bilden påminner om den våran soffa har :)

Sara sa...

Hej Agneta, vad roligt att du kom förbi butiken och hittade det du vill ha! Du är välkommen igen när som helst (under öppettider iaf :).

Sara från Bemz