torsdag 24 november 2005

oväntat möte

jag mötte en gammal dam idag när jag var ute och gick. hon stod och plockade upp en massa skräp i vägkanten, och sa nånting om det när jag gick förbi. jag erbjöd henne en skräppåse som jag hade under vagnen. "men inte vill du ge bort en sån fin påse" sa hon. det ville jag, eftersom den var trasig, hade haft barnmatsburkar i den som slängts i glasigloon. sen hade vi sällskap hela vägen till centrum, och hon pratade oavbrutet. det visade sig att hon var 71 (trodde hon var minst 10 år äldre) och att hon var för "klen" för att ha barn. hon hade blivit med barn när hon var 38 men fick inte behålla det för sin mamma och syster. tragiskt. hon undrade hur gammal jag var, för hon tyckte tydligen att jag var en gammal mamma ;). när hon dessutom fick höra att det var mitt första så blev jag visst ännu äldre i hennes ögon. tiderna förändras visst... vi skildes åt när jag gick in på coop för att köpa mjölk, men hon har ändå varit med mig hela dagen. rar gammal förvirrad tant.

Inga kommentarer: