tisdag 21 november 2006

Skicka vidare!

A is for age: 41, hur gick det till?
B is for booze of choice: rött vin, i måttliga mängder!
C is for career: Eh? Nä...
D is for your dad’s name: Bosse
E is for essential items to bring to a party: en blomma eller liknande till värdinnan!
F is for favourite song at the moment: När Hanna sjunger till speldosan över skötbordet
G is for favourite game: Bubbles... ;)
H is for home town: Vallentuna, sen drygt 2 år
I is for instruments you play: hmmm... tyvärr inte!
J is for jam or jelly you like: Lemon curd
K is for kids: Hanna 1½, plus 3 bonusbarn på halvtid
L is for living arrangements: Radhus 120 kvadrat, trångt... men jag trivs!
M is for mother’s name: Kajsa
N is for name of your crush: Sven
O is for overnight hospital stays: inte vad jag minns? 2 nätter på patienthotellet på Danderyd kanske räknas?
P is for phobias: kan bli lite väl manisk med handtvätt ibland. Gills det?
Q is for quotes you like: The fear of living for nothing strangles the will (Jackson Browne)
R is for relationship that lasted the longest: Sven ;)
S is for sartorial style [ung; hur går du klädd]: Jeans. Nästan alltid.
T is for time you wake up: 6-tiden
U is for underwear: absolut!
V is for vegetables you love: det mesta, utom färsk paprika och oliver
W is for weekend plans: hotellnatt i Norrköping med konsert!
X is for x-rays you’ve had: Knäet när jag gick i sexan.
Y is for yummy food you make: Det mesta brukar bli skapligt gott.
Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Pia och Masse!
Ä är för älsklingstrend: är hopplöst otrendig, tyvärr...
Ö är för en önskan just nu: att det ska gå bra för Hanna i livet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

A is for age: 35 är det visst
B is for booze of choice: Champagne, i omåttliga mängder!
C is for career: Eh? jo, snart...
D is for your dad’s name: Bosse oxå
E is for essential items to bring to a party: spånken!
F is for favourite song at the moment: Det löser sig, Timbuktu
G is for favourite game: Marathon. Gills det?
H is for home town: Högdalen, sen drygt 4 år
I is for instruments you play: Näpp, inte jag inte!
J is for jam or jelly you like: Robertssons golden shred
K is for kids: Japp, 2 bonusbarn på halvtid och Håkan...
L is for living arrangements: Fyra 80 kvadrat, trångt... men jag trivs!
M is for mother’s name: Kajsa
N is for name of your crush: Görel-älsklingen
O is for overnight hospital stays: 2 nätter tror jag, när de ljumskbrockopererade mig
P is for phobias: Pressessor
Q is for quotes you like: I don't want to start any blasphemous rumours
But I think that God's got a sick sense of humor
And when I die I expect to find Him laughing
R is for relationship that lasted the longest: Görel...
S is for sartorial style [ung; hur går du klädd]: Japp, Jeans jag med.
T is for time you wake up: 6:45-tiden
U is for underwear: om det är tvång så!
V is for vegetables you love: det mesta...
W is for weekend plans: Springa och snickra
X is for x-rays you’ve had: Armen när Björne kastade mig i golvet.
Y is for yummy food you make: Jag äger på tomatsoppa
Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Vet inte... !
Ä är för älsklingstrend: Mössa...
Ö är för en önskan just nu: Att C ska ta fart... Vi får se

Jag är nästan som du sa...

Håkan... är det någon okänd son? Nävisst nä, det är ju hamstern. Såklart.