onsdag 22 november 2006

Vardagslyx

Ibland får man ett oväntat hål i tiden. Som idag: skulle sluta halv fem, men mötet jag skulle på blev inställt (2 sjuka + 1 upptagen av annat). Vad gör man då? Stannar på jobbet och plöjer igenom några högar? Eller unnar man sig att för en gångs skull få göra något bara för sin egen skull?
Jag åkte till Ikea. Underbart att få strosa omkring där alldeles själv. Jag köpte inte mycket, tre röda blomkrukor à 15:-, en liten ficklampa till Hanna, en lykta att ha på trappan i jul, men det var verkligen balsam för en stressad småbarnsmamma...
Jag hann i alla fall hämta Hanna på dagis mer än en timme tidigare än hennes vanliga tid, jag hann hämta pojkarna vid skolbussen och jag hann handla mat och tvätta en maskin innan klockan ens var i närheten av min vanliga komma-hem-tid. Underbart!

Vad är vardagslyx för dig?

1 kommentar:

P sa...

Vardagslyx för mig är bl.a samma som du (Ikea). Att få kolla på favvoprogrammet på teve, att vakna utvilad före klockan( har bara hänt under grav då jag somnade knallåfall i soffan kl 7 varje kväll när man var sådär trött jämt), att hinna sitta å glo en stund vid frukostbordet, att inte ha nåt att göra eller borde göra.