lördag 23 december 2006

dan före dan

två minuter över åtta svängde jag in på coops parkering i morse... jag var inte ensam, men det var betydligt lugnare än vad jag antar att det blev sen (hängde ni med i det resonemanget?)
SKÖNT att ha allt hemma! Sven och pojkarna har köpt gran, Hanna har följt med Ellinor till Kårsta och fikat med mamma Annika och tittat på kaniner, och jag har lagt in sill, småstädat och lagat mat. Granen är klädd (hmm... när alla barn är stora ska JAG klä granen själv...) och klapparna ligger redo under. Spänningen är alltså på kokpunkten, iaf hos Lucas. Honom fick vi skicka upp för ett långt julbad för att fördriva tiden...
Nu ska jag sätta en deg och sen ska jag åka och köpa nya hyacinter. Och en hemlis.

Nej, det var inte tomten som klädde vår gran.

Det var en 9-åring och en 1½-åring, mest...

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp... känner igen det... Alla kulor på samma gren. 75cm upp på granen slutar allt pynt...