fredag 22 december 2006

sakta men säkert


bit för bit blir vi klara med våra julförberedelser. Har för länge sen insett att jag inte kommer att hinna med allt jag vill, så jag har fått koncentrera mig på det viktigaste. Nu är skinkan griljerad och köttbullarna stekta. I morgon ska jag lägga in sillen och baka bröd. Kanske att jag hinner med chokladstjärnor, de är jul för mig.
Idag åt vi risgrynsgröt och rågbröd med köttbullar och rödbetssallad till lunch. Brödet har min mamma bakat (det gör hon varje år) och det fick mig verkligen att känna att nu är julen här! Ellinor fick mandeln i gröten...
Sen åkte vi till Täby centrum för att handla de sista klapparna. Tack och lov att det mesta var avklarat, hade inte klarat mer än en timme där bland alla människor! Dessutom hade vi barnvagnen med, det gjorde ju inte saken lättare :/
Nu ska jag ta en dusch, sen blir det sängen för mig. Ska hänga på låset på Coop i morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni kommer att få en härlig jul! Ni verkar ha fixat allt. Hos oss har J gjort det mesta, jag har ingen drivkraft. Men det blir nog mysigt i morgon. När vi väl får komma hem i lugn och ro vill säga... L har dock hosta och feber, hoppas hon är bättre i kväll.