tisdag 26 december 2006

livets lycka

expressen skriver om att det blir svårare att bli med barn ju äldre man är. Inget nytt, men fick mig ändå att tänka på (igen!) vilken otrolig tur jag har som fick Hanna när jag redan fyllt 40. Många kvinnor går och tror att barn kan jag skaffa sen, när jag fixat det där med utbildning/karriär/jobb, men sen när de bestämmer sig för att det är dags kanske kroppen säger ifrån. Människokroppen har inte förändrats på tiotusentals år, det är bara vår livsstil som lurar oss att tro det. För bara några hundra år sen skulle jag ha varit en gammal gumma vid det här laget, inte alls en småbarnsmamma.
Jag tänker på det här ofta, och är så tacksam för att jag fick chansen innan det blev försent. I mitt fall hade ödet verkligen ett finger med i spelet, och visst var det säkert många som undrade om det här verkligen skulle funka, men det gjorde det, och jag är så otroligt tacksam för det! Att få Hanna är det bästa som har hänt mig.

Inga kommentarer: