tisdag 26 december 2006

promenadväder


idag var det dags att få lite fart på julfläsket... vi tog bilen till Djurgårdsbrunn och gick sen en långpromenad på Djurgården - vi och alla andra ;) Det var skönt att röra på sig, vinden var frisk och det var precis lagom kallt. Tyvärr var Rosendal stängt för säsongen, annars hade det varit gott med lite fika... Hanna gillade bäst att mata änderna vid kanalen, de fick resterna av frukostbrödet. Stor upplevelse för en liten tjej! Hennes bröder tyckte mest att det var dags att gå tillbaka till bilen... så går det när man lockar med sig barn på promenad mot deras vilja.
På vägen hem blev det stopp vid Burger King. Och nu har vi just ätit fruktsallad. Ingen julmat för oss idag, alltså.
Det känns bra att vi kom iväg, och jag kan med glädje konstatera att jag inte känner något i bäckenet, som jag brukar efter promenader!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken mysig dag! Blir avundsjuk. Vi har varit inne hela dagen förutom ett besök på Bromma Närakut.

Anonym sa...

Det låter så mysigt! Prommenad vid kanalen och mata änderna! Jag kan riktigt se oss själva där vid kanalen. De första 40 minutrarna helt ok! Men sen barnet som jagar änder som en galning och är på vippen att dratta i plurret. Mamman, svettig och röd i ansiktet av stress och nästan hjärtattack med håret på ända som en furie efter. Och pappan som en filbunke "lugn, jag fixar det här"...Kanske inte nu men snart. Funkar Flexi-koppel tro???

Jag är nästan som du sa...

Hannas reaktion var mer "skräckslagen förtjusning", tror inte hon var i närheten av att börja jaga.. de var alldeles för läskiga för det. Fast ändå gulliga... hon pratade om dem till och med när hon skulle somna i kväll... ett minne för livet!

P sa...

Vad härligt! Då vet man att man har gjort någonting bra!

Anonym sa...

mysigt... blev inte morbror-Björn biten av en svan i unga år???

Jag är nästan som du sa...

masse: det vet jag inget om, men jag vet att han blev biten i magen av Benito när han var föl ;)björn har inte förlåtit hästsläktet sen dess, tror jag...