måndag 15 januari 2007

månadspeng

Både jag och min käre make är sämre än sämst på att spendera pengar på oss själva. Vi köper nästan aldrig några kläder , förutom till barnen. Cd-skivor, böcker och annan guldkant blir det heller inte. Inte för att vi inte har råd egentligen, utan för att vi bortprioriterar oss själva (känns säkert igen av de flesta föräldrar...)
Men igår fick jag en idé. Vi ska ge oss själva månadspeng. Varje månad vid lön ska vi ta ut en viss summa som ska förvaras i särskilt fack i plånboken, och som bara får användas till oss själva - inte blöjor, mjölk eller nåt annat trist. Summans storlek får kanske variera lite beroende på lönens storlek och antalet räkningar, men några hundra borde det kunna bli.
Längtar redan efter att få shoppa bara till mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra val tycker jag!!