lördag 13 januari 2007

total bedroom makeover

Vi skulle verkligen behöva göra något åt vårt sovrum. Det är så totalt omysigt (och dammigt!) just nu så det finns inte. Vi ska nog snart byta rum med pojkarna, och då vill jag passa på att måla, tapetsera och kanske lägga nytt golv. Sängen är okej, men jag har en vit liten hurts med en skrivbordslampa på min sida, och Sven har ett annat litet bord med en lampa på fot. Jag skulle vilja köpa matchande bord och kanske väggfasta lampor. Dessutom skulle jag vilja ha nya gardiner, nya kuddar och täcken, nya fräscha lakan, ett fint överkast kanske? Tyvärr måste vi nog ha en arbetsplats, men det är okej, vi har farfars gamla vackra skrivbord, och datorn är liten och bärbar. En liten hylla med pärmar och arkivering, det är allt, inga damm-samlande pocketböcker som nu. Jag vill slänga ut det rangliga klädskåpet som står där nu och sätta in en rejäl garderob-vägg med gott om utrymme.

Bara att sätta igång... eller? Tid, lust och pengar behövs, och just nu finns nog varken det ena eller det andra - eller det tredje... Men drömma måste man ju få göra!

Ps: har hittat sängbord på Ikea för bara en femhundring styck. Alltid något. Ganska fina, va?

1 kommentar:

P sa...

supernajsa tycker jag! Go for it!