måndag 26 mars 2007

still ill

jo, jag är hemma idag. Står i badrummet med Magliten och spanar efter vita prickar i halsen, men ser inga. Då är det väl inte halsfluss?

Dricker panodilbrus (nej, det ÄR inte gott, men jag tror det hjälper) och tittar på min forne hjälte Mauro på TV. Han har blivit gammal han med. Har fått barn och pratar allvarligt om föräldraskap. Han har gjort en bok också, med sångtexter. Köpa, kanske?

Hanna är på dagis. Jag är kluven till det, skulle gärna ha haft henne hemma, men inser att jag inte kunnat sova till halv tio om hon var här. Intalar mig själv att hon har det bättre på dagis, där hon får leka hur mycket hon vill.
Mauro på den gamla goda tiden

Mauro nuförtiden

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du snart mår bättre! Jag förstår att du är kluven till om Hanna ska vara på dagis eller inte, så känner jag varje dag. Men är man sjuk så behöver man vila, annars blir man ingen bra mamma när barnet kommer hem. Nu kan du vila hela dagen och därmed kanske må bättre tills du ska hämta Hanna. Och det mår Hanna bättre av. Hon har det fin, fint på dagis! Busar, leker, sjunger...

Anonym sa...

jo jag vet. Och nu kan jag ligga på soffab och titta på greys och inte bamse ;)

Anonym sa...

Panodildricka är ju jättegott!!!
Gu vad mysigt att få ligga på soffan å kolla på nåt som man själv valt! Synd bara att du är dålig annars hade det varit ännu mysigare!
Krya!!